Translate

tirsdag 26. mars 2013

Ta noe gammelt og gjør det nytt!

Hei!

Tanken på noe nytt er behagelig, men tanken på å ta noe jeg allerede har og gjøre det nytt synes jeg er enda bedre. Med maling, tapet, nye knotter, hjul og utsmykninger kan man ta noe ordinært og gjøre det til noe fantastisk, og ikke minst helt personlig. Her er noen ideer som jeg håper du kjære leser vil like.


 

Hvis du har et monokromt fargetema i hjemmet ditt, men kunne tenke deg et lite pop av farge kan det være en idè å gi innsiden av et møbel det lille ekstra. Jeg elsker denne ideen fordi den er så uventet og jeg ser for meg at man blir glad hver gang man åpner skuffen.
 
 
http://www.killerbdesigns.com/10-appliance-makeover/
De fleste har vel sett Smeg kjøleskapene som med retro design, vakre farger og moderne teknologi blir et lite kunstverk i hjemmet ditt. Men hvis Smeg ligger litt utenfor din prisklasse, som det gjør for meg, kan du faktisk gjøre noe for å sprite opp de apparatene du allerede har. Bruk metalllakkmaling, spraymaling til knottene og lakkspray til å få malingen til å sitte og du har fått helt nye, unike hvitevarer!
 
http://www.apartmenttherapy.com/tips-to-liven-up-your-radiator-156105
En sliten, gammel radiator med avskallet maling kan dra ned et helt rom. Denne ideen, som får meg til å tenke på en soloppgang, liver opp rommet og gjør radiatoren til et blikkfang, fremfor noe du helst vil gjemme bort.
 
http://specialevents.com/
Et gammelt bord ser plutselig veldig ekslusivt ut med noen strøk frisk maling og en detaljrik ramme i matchende farge eller i en kontrastfarge.
 
 
Jeg tror jeg har sett litt for mange skrekkfilmer for en gyngestol har av en eller annen grunn alltid vært noe litt skummelt for meg, men etter å ha sett dette bildet har jeg plutselig veldig lyst på en selv. Glade farger gjør et møbel de fleste forbinder med bestemor om til noe friskt og moderne.
 
 

http://specialevents.com/
 
Ombre er et ord som betyr mange ting. Originalt sett en omskrivning av det spanske ordet for mann og et kortspill, er det den siste tiden brukt til å beskrive en gradvis fargeendring på hår. Ombre kan også brukes for å beskrive det samme fenomenet på møbler som på bildet over. Kommoden er en rimelig kommode fra Ikea som en kreativ sjel har gjort til sin egen ved å bruke ombreteknikken.  
 
http://www.mrspollyrogers.com/2013/03/pollys-picks-45-of-the-best-weekend-life-tutorials/
Jeg kjøpte en kul, oransje koffert på loppemarked for noen år siden. Men da den ikke var stødig nok til å reise med og jeg aldri fant noe annet bruksområde for den, ble den donert bort til et annet loppemarked. I dag kan jeg angre på det. Ved hjelp av løse ben og en treplate inni blir dette et kult bord, med innebygd lagringsplass.
 
 
 

1 kommentar: